Allt har en mening

Idag har varit en dag med blandade känslor. Var supertrött imorse, mina ögon sved fortfarande sen all gråt kvällen innan. Pratade en snabbis med matte, duschade och skyndade sedan till skolan. Hade två lektioner som jag gjorde absolut ingenting på och kastade i mig lunch på 2 minuter. Inte precis fem av fem toasters på den förmiddagen..

 

Pappa väntade på mig utanför skolan och vi hämtade upp farmor och edvin innan vi åkte till sjukhuset. Vi hälsade på farfar. Det var både jättesorgligt och ganska skönt. Farfar låg där och andades med hjälp av resperator. Slangar ledde överallt, men han låg där så lugnt och hickade faktiskt. Jag blev ledsen då jag insåg att våran bästa, coola farfar inte kommer leva länge till men samtidigt blev jag lugn då jag såg honom ligga där så fridfullt, utan smärta eller oro. Efter det jag har varit med om i höst har jag börjat tro på att allt som händer har en mening. Allt detta med farfar kommer leda till något. Saker kommer förändras. Han kommer ge plats åt ett nytt liv. Jag tror och hoppas också att jag och mattias kommer att hålla ihop. Det är menat tror jag. Just nu känns det som att vi båda måste koncentrera oss på våra liv, så att vi inte ångrar oss för att inte ha tagit vara på tiden. Jag tror såklart att vi båda kommer förändras, men det tror jag inte kommer förändra något. Jag älskar min Mattias så mycket att jag inte kan tänka mig annat än att det kommer ordna sig.

 

Efter sjukhuset körde jag moppe till stallet. Jag tog hand om Rio och sedan gick vi på en promenad. Han tyckte det var otroligt spännande med allt som rörde sig i vinden och alla människor som var ute. Men vi klarade oss i varje fall helskinnade båda två! Inte illa ;) Pussade på Rio och tog sedan moppen hem. Åt middag och gjorde lite dittan och dattan.

 

Klockan sex var det dax för födelsedagsfika hos Sanna! Hon hade bakat; brownie, chokladbollskaka, bullar och sverige kaka! The gang som firade sanna bestod av; Jonta, Racke, Fredrish, Josse, Berghskan, Sannipanni, Fru Nilsson, Agnespagnes och såklart SUUUUPERCHIPSETSAGA! (hihi blev roligare med smeknamn). Vi hade det trevligt; fikade, spelade singstar och som vanligt hade killarna kul genom att driva med mig. Haha det bjuder jag på;) Någon present fick inte sanna, men det kommer. Känner pressen nu bara efter killgängets present... men det ordnar sig, jag är inte direkt dålig på att komma på presenter om man säger så ! ;)

 

Väl hemma har jag fixat masssaaaa. Har stickat, läst, byggt ihop byrån, sorterat kläder, pluggat lite fysik, mailat, pratat med niklas på skype, fikat (igen ooppps) osv osv. Det känns lättare att leva när mitt rum ser någorlunda fint ut! Ska fixa lite till i veckan men sen lovar jag att ni ska få se mitt (förhoppningsvis) fina rum .
Nu ska jag sova, kommer bli superskönt!
KRAAAAAM & GODNATT/ Sagaaaa

 

 

ps. GLÖM INTE ATT RÖSTA!

Kommentarer
Postat av: Racke

Grabbarna $nu$, vilka skojare asso :D

2010-10-06 @ 16:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0