Usa till hösten?

Fil:Bass harbor head light 20041002 123635 1.1504x1000.jpg
En bild på "Bass Harbor head light" som ligger i Maine.

Skolan gick bra, hade fyra lektioner. Kände mig smart på matten idag tom! :O Fick även veta att jag fick VG på svenska provet vilket jag är mycket nöjd med! Jag fick verkligen inte full pott men man kunde inte heller få MVG så man kan säga att jag fick bästa betyget man kunde få utan att ljuga ;)
På vi-timmen pratade vi om Usa. Det är nämligen så att vi som går Interclass får möjligheten att åka till Maine i Usa under tre månader på höstterminen i trean. Då åker man när skolan börjar och är borta till höstlovet ungefär. Samtidigt som man bor hos en värdfamilj får den personen som brukar bo där bo hos ens egen familj. Som det ser ut nu är 7 stycken intresserade att åka i min klass varav jag är en av dessa .Vi har 2, max fyra studenter från Usa som vill åka till Sverige därför kommer det att ske "uttagningar" genom personliga brev och intervjuer. Jag kommer göra mitt bästa för att bli uttagen. Skulle kännas som en rolig utmaning och lagom länge att vara borta från vänner och familj. Så det är bara att hålla tummarna och vara seriös i skolan ;)

Efter skolan tog jag moppen till stallet i det vackra vädret (ironi för er som inte fattar). Ledde en superpigg Rio och skogen och konstaterade att han var feberfri. Underbart! Tog moppen hem i mööörkret. Jag blir verkligen förvånad varje gång jag kollar ut och det är helt bäcksvart!! Lite mysigt är det också, speciellt är det skönt att sova.
Nu sitter jag och stickar lite, sen blir det middag. Gissa vad? Ledtråd: Supergott, superfett, sås ;) Svaret kommer sedan ;)
Resten av kvällen ska ägnas åt att göra klart min engelska uppgift som jag ska presentera imorgon.

Kraaaam på er alla och lyssna gärna på mina låttips! / SagaSmedberg

 

Dagens (lugna) låttips:
Death Cab for Cutie – I Will Follow You into the Dark
Sufjan Stevens – Concerning the UFO sighting near Highland, Illinois
Joshua Radin – The Fear You Won't Fall
Imogen Heap – Goodnight And Go
Fleet Foxes – Your Protector

Kommentarer
Postat av: sanna I-Nilsson

hoppas du inte får åka till USA, du har väll inte tänkt lämna mig i 3 månader :O

2010-10-19 @ 21:11:19
Postat av: racke

vill fan inte ha lugna låtar, fi_fan

2010-10-19 @ 22:06:28
Postat av: niklas

håller med sanna! :O :P

2010-10-19 @ 22:47:23
Postat av: Matte

Håller med sanna och niklas! DOCK så borde du ta chansen för det är sjukt roligt också :D

2010-10-20 @ 00:34:41
URL: http://mattecalifornien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0