Farlig Måndag

Jag och min förra häst Ilion

Min farliga Måndag började med att jag tog moppen till skolan i -3 grader och ishalka. När jag körde tänkte jag " Undra när idag jag kommer ramla?" det var inte om utan när det handlade om" ;)
Skolan var chill med två lektioner och sen köttbullar med makaroner till lunch!! Goooottt!
Körde moppe till hippo och red Rio. Vi red i ridhuset för första gången tillsammans! Det gick helt okej men Rio tyckte att hindren såg mer intressanta ut än att rida dressyr ;)
Moppeturen till stan gick sämre.. Hade bara kört en bit då jag råkade köra upp på en liten iskant. Moppen gled undan och sedan tvärs över vägen till den andra körbanan och jag gled efter. Var helt säker på att bilden vi mötte skulle köra in i moppen men den hann som tur var stanna. Inte så säkert att jag låg mitt i en tvåfilig väg heller men det tänkte jag inte på då. Haha reste mig, försäkrade killen om att jag mådde bra och körde vidare. Mina ben skakade hela vägen till stan. Det gick ändå väldigt bra med mig, skrapade benen lite, fick några blåmärken men det var också allt. Dock blev jag SJUKT lerig och blöt. Grå av lera var både min jacka, mina strumpbyxor, skorna, väskan, linnet, jaa allt helt enkelt. Gick direkt till jobbet och där jag suttit var det sand överallt. Stolen blev grå och glittrig, hihi.
Det gick i alla fall bra att jobba och jag förbättrade mig från förra gången!
Nu är jag hemma i säkert förvar, har duschat (haha tom trosorna var sandiga!!) och ätit middag. Behöver jag säga att jag körde försiktigt hem?
Imorgon blir det moppen igen, kanske borde ta på mig skydd eller nått? Hmm.. Jag avslutar i alla fall detta inlägg med ett fint uttryck som jag kom på när jag körde hem;
It is tuff to live in the booosch! (haha svengelska och allt ! )
KRAAAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0